EN
UKR

Najczęściej zadawane pytania

Zakup mieszkania to sprawa niezwykle ważna i naturalnie rodząca wiele pytań. Niniejsza strona ma na celu zebranie i opisanie najważniejszych informacji dotyczących naszych inwestycji oraz procesu sprzedaży, odpowiedzenie na najczęściej zadawane pytania oraz wyjaśnienie kluczowych dokumentów i etapów inwestycji. Chcemy podzielić się ogromnym doświadczeniem zdobytym podczas realizowania wielu inwestycji w Polsce i w Europie. Działalność Nexity charakteryzuje się pełnym zaangażowaniem we wsparcie i obsługę wszystkich naszych klientów i partnerów biznesowych, jak i dbałością o środowisko i całe społeczeństwa.

Jeśli szukasz informacji, które wykraczają poza te ujęte na tej stronie, lub chcesz uzyskać więcej wskazówek dotyczących naszych inwestycji, nie wahaj się skontaktować się z nami już dziś za pomocą formularza kontaktowego na dole tej strony, telefonicznie lub mailowo.

PROCEDURA_ZGLASZANIA_WADv011

Zmiany_lokatorskie

Poszukuję oferty mieszkania

Co znajdę na stronie Nexity?

Na stronie Nexity znajdziesz: aktualną listę dostępnych mieszkań, wizualizacje osiedla wraz z wejściem do budynku (hol wejściowy), mapę okolicy oraz makietę 3D, która umożliwi Ci wirtualny spacer po osiedlu. Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz do nas pytanie możesz skorzystać tu z formularza kontaktowego lub znaleźć dane kontaktowe naszych Doradców. Poprzez stronę zalogujesz się także do Panelu Klienta. To nie wszystko – na bieżąco publikujemy tam zdjęcia z budowy, więc możesz śledzić postępy prac i obserwować, jak rośnie Twój przyszły apartament.

Dlaczego warto wypełnić formularz na stronie internetowej?

Wypełniając formularz i udostępniając Nexity swój adres e-mail i telefon, zyskujesz dostęp do najświeższych informacji o ofercie oraz cenach dostępnych mieszkań. Dzięki temu, nasz Doradca może się z Tobą skontaktować, aby umówić dogodny termin spotkania lub odpowiedzieć na Twoje pytania. Dodatkowo, jeśli jesteś w naszej bazie jako pierwszy otrzymasz informacje o przedsprzedażach oraz ofertach promocyjnych.

Jak mogę umówić się na spotkanie w biurze z Doradcą?

Na spotkanie możesz umówić się telefonicznie, korzystając z numeru podanego na każdej podstronie osiedla lub online, poprzez formularz kontaktowy. Serdecznie zapraszamy do naszych biur sprzedaży oraz kontaktu online. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Dlaczego warto przyjść na spotkanie w biurze sprzedaży?

W biurze sprzedaży uzyskasz nie tylko profesjonalne wsparcie w doborze mieszkania, ale możesz również zapoznać się ze wszystkimi materiałami dotyczącymi osiedla. W biurach sprzedaży dysponujemy wirtualnymi makietami. Dzięki nim możesz na przykład zobaczyć swój przyszły widok z okien! Możesz w ten sposób odbyć realistyczny ,,spacer’’ po Twoim przyszłym mieszkaniu i z pomocą Doradcy rozwiać wszelkie wątpliwości. W biurze otrzymasz folder informacyjny zawierający m.in. wizualizacje inwestycji, plan zagospodarowania terenu oraz dowiesz się, jakie są terminy realizacji budowy. To nie wszystko: na miejscu czeka na Ciebie ekspert kredytowy służący poradą dotyczącą finansowania zakupu nowego mieszkania.

KUPUJĘ NOWE MIESZKANIE

Jak wygląda proces zakupu nowego mieszkania?

Gdy wybierzesz mieszkanie, które najbardziej Ci odpowiada, warto dokonać jego rezerwacji poprzez podpisanie umowy rezerwacyjnej. Taka rezerwacja sprawi, że nikt Cię nie uprzedzi. Umowę formalizuje się w momencie wpłacenia depozytu. Przed upłynięciem wskazanego w umowie rezerwacyjnej okresu, podpisujesz z nami umowę deweloperską. Umowa deweloperska jest umową przedwstępną i pozwala na podpisanie, po odbiorze mieszkania umowy końcowej (czyli umowy przenoszącej własność). Po odebraniu lokalu i kluczy, podpiszemy z Tobą umowę przeniesienia własności w formie aktu notarialnego. To ostatni krok, po którym stajesz się formalnym właścicielem lokalu. Gratulacje!

Decyduję się na podpisanie umowy rezerwacyjnej. Czym jest umowa rezerwacyjna i jakie korzyści się z nią wiążą?

Jeśli zdecydujesz się na podpisanie umowy rezerwacyjnej, Nexity wyłączy wybrane przez Ciebie mieszkanie z oferty. Oznacza to, że nikt inny nie będzie mógł go zarezerwować.

Dodatkowo, cena mieszkania, które wybrałeś nie ulegnie zmianie – przy rezerwacji zyskujesz gwarancję podpisania umowy deweloperskiej na taką samą kwotę. Przy umowie rezerwacyjnej otrzymujesz również wzór umowy deweloperskiej, z którym możesz zapoznać się przed podpisaniem ostatecznej umowy.

Czy podpisanie umowy rezerwacyjnej wymaga opłaty?

Tak, opłata rezerwacyjna waha się od 10 do 40 tysięcy złotych i jest uzależniona od wielkości mieszkania. Opłata stanowi depozyt, który po podpisaniu umowy deweloperskiej wliczany jest do ceny całkowitej zakupu mieszkania. Dzięki temu nie tracisz środków wpłaconych w ramach rezerwacji.

Czy umowę rezerwacyjną podpisuję tylko w biurze sprzedaży czy jest to możliwe zdalnie czyli online?

Umowę rezerwacyjną możesz podpisać na dwa sposoby: tradycyjnie, w biurze sprzedaży lub zdalnie za pomocą podpisu elektronicznego.

Pobierz instrukcję

 

Co to jest umowa deweloperska i co zawiera?

Umowa deweloperska to umowa, na podstawie której Nexity zobowiązuje się do wybudowania budynku, w którym będzie znajdowało się wybrane przez Ciebie mieszkanie oraz do przeniesienia własności mieszkania. Ty jako Klient, na mocy tej umowy zobowiązujesz się do odbioru oraz zapłaty ustalonej ceny. Umowa deweloperska jest podpisywana w formie aktu notarialnego, czyli w obecności Notariusza. Jest to forma wymagana przez Ustawę o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego z dnia 16 września 2011 r., czyli tzw. Ustawę deweloperską. Celem ustawy deweloperskiej jest zabezpieczenie interesów obu stron transakcji.

Umowa deweloperska stanowi dodatkową ochronę dla kupującego. Zawiera zapisy regulujące terminy zakończenia budowy, przekazania mieszkania do odbioru, a także harmonogram płatności oraz wszelkie zapisy dotyczące obustronnych zobowiązań kupującego (Klienta) oraz sprzedającego (Dewelopera). Załącznikami do umowy są: plan mieszkania, rzut hali garażowej, plan zagospodarowania nieruchomości a także prospekt informacyjny.

Kto może wyjaśnić mi zapisy zawarte w umowie deweloperskiej?

Wszelkie wątpliwości pomogą wyjaśnić Ci nasi Doradcy w biurze sprzedaży, którzy są do Twojej dyspozycji aż do momentu podpisania umowy deweloperskiej. Z przyjemnością odpowiedzą na wszystkie nurtujące Cię pytania i wyjaśnią niezrozumiałe sformułowania prawne.

Po podpisaniu umowy deweloperskiej, opiekę nad Twoimi sprawami przejmuje Opiekun Klienta.

Jakie koszty wiążą się z notarialnym podpisaniem umowy deweloperskiej i kto je ponosi?

Zgodnie z ustawą deweloperską, koszty notarialnego podpisania umowy deweloperskiej ponoszą po połowie Klient i deweloper.

Jak umówię się na podpisanie umowy deweloperskiej?

Spotkanie możesz umówić z Doradcą Klienta. Odbędzie się ono w dogodnym dla Ciebie terminie w ramach godzin prac Kancelarii Notarialnej (od poniedziałku do piątku od 9-17).

Kiedy otrzymam projekt mojej umowy deweloperskiej?

Wzór umowy deweloperskiej otrzymasz przy podpisaniu umowy rezerwacyjnej (załącznik do prospektu informacyjnego). Jeśli zależy Ci na otrzymaniu wypełnionej i docelowej wersji, aby zapoznać się z nią przed wizytą u Notariusza, możemy udostępnić Ci jej projekt. Projekt umowy deweloperskiej przygotowany dla Ciebie otrzymasz najpóźniej dwa dni przed czynnością notarialną.

Czym jest prospekt informacyjny i co w nim znajdę?

Prospekt informacyjny to dokument opisujący stan prawny nieruchomości oraz realizowanego budynku. Określa także standard techniczny wykonania mieszkania. Dzięki niemu uzyskasz szczegółowe informacje o inwestycji, najbliższej okolicy, a także o inwestycjach planowanych i realizowanych w obrębie 1 km.

Prospekt informacyjny stanowi załącznik do umowy deweloperskiej. Zapytaj o niego naszych Doradców. Możesz również zapoznać się też ze wzorem umowy deweloperskiej – dzięki temu dowiesz się, na jakiej podstawie będzie przygotowana Twoja umowa deweloperska.

Gdzie sprawdzę w jakim standardzie jest moje mieszkanie?

Wszystkie informacje o standardzie budynku znajdziesz w prospekcie informacyjnym. Informacje o standardzie mieszkania znajdują się w standardzie wykończenia (załączamy go do umowy rezerwacyjnej).

PŁACĘ ZA MIESZKANIE

Jak i kiedy płacę za mieszkanie?

W Nexity płatności przebiegają według harmonogramu, przypisanego do konkretnej inwestycji.

Transze są realizowane wraz z kolejnymi etapami budowy. Harmonogram płatności opisany jest w umowie deweloperskiej – znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje.

Harmonogram procentowy (zaawansowania budowy konkretnej inwestycji) otrzymasz od Doradcy już na pierwszym etapie. Szczegółowy harmonogram zawierający konkretne wartości, jest częścią projektu umowy deweloperskiej.

Kto mnie poinformuje kiedy regulować płatności?

O kolejnych wpłatach zostaniesz poinformowany mailowo na podany przez Ciebie adres. Stan swoich płatności sprawdzisz także w Panelu Klienta, do którego możesz zalogować się wygodnie przez stronę internetową. Status płatności możesz również kontrolować, kontaktując się ze swoim Opiekunem Klienta.

Czym jest mieszkaniowy rachunek powierniczy?

Rachunek powierniczy jest rachunkiem bankowym, służącym do wpłat środków za mieszkanie. Kupując w Nexity, swoje pieniądze wpłacasz na rachunek powierniczy otwarty.

Pieniądze z rachunku powierniczego otwartego przelewane są zgodnie z ustalonymi transzami na rachunek należący do Dewelopera dopiero po ukończenia konkretnego etapu budowy, zgodnie z zapisami umowy deweloperskiej. To oznacza, że Deweloper otrzymuje przelane przez Ciebie i innych klientów pieniądze dopiero po wykonaniu i wybudowaniu określonego w umowie etapu.

Kredytowanie

Kiedy najlepiej zacząć proces kredytowania?

O kredyt możesz się starać po wybraniu mieszkania i podpisaniu umowy rezerwacyjnej. W procesie starania się o kredyt otrzymasz od Nexity pełne wsparcie. Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach, a nasi profesjonalni Doradcy finansowi w biurach sprzedaży wesprą Cię w skompletowaniu całej dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o przyznanie kredytu. Dzięki temu nie musisz przejmować się stroną prawną ani formalnościami. Pomoc naszych Doradców jest bezpłatna.

Kiedy będę wiedział, czy kredyt jest przyznany?

W odpowiedzi na złożony do Banku kompletny wniosek otrzymasz promesę przyznania kredytu. Zazwyczaj proces ten może potrwać od 45 do 60 dni.

  • Jeśli korzystasz z pomocy Doradcy Finansowego, to pomoże Ci on w uruchomieniu kredytu i formalnościach (podpisanie umowy przez Dewelopera i Twój Bank)
  • Jeśli starałeś się o kredyt samodzielnie, Twój Opiekun Klienta udzieli Ci potrzebnych wskazówek oraz poinformuje Cię, jakie dokumenty są wymagane przez Twój Bank, aby uruchomić kredyt. Podstawowym krokiem w tym procesie jest podpisanie tzw. umowy przelewu wierzytelności, na podstawie której bank uruchamia pierwszą transzę kredytu. Potrzebne jest także dostarczenie do banku kopii podpisanej umowy deweloperskiej.

Czy bank będzie wiedział, kiedy uruchomić kolejne transze kredytu?

Abyś mógł w szybki i łatwy sposób uruchomić kredyt, Nexity będzie wysyłać do Ciebie powiadomienia o kolejnych płatnościach. Wystarczy, że złożysz taką dyspozycję do banku, udostępniając kopię powiadomienia otrzymanego od Nexity.

Potrzebuję pomocy doradcy finansowego – gdzie ją znajdę?

Doradcy pełnią dyżury w naszych biurach sprzedaży. Jeśli masz wątpliwości, czy kredyt zostanie Ci udzielony, możesz skorzystać z bezpłatnej konsultacji z naszymi Doradcami kredytowymi na miejscu.

OCZEKUJĘ NA MIESZKANIE

Co to jest Panel Klienta? Jakie informacje mogę tam odnaleźć?

  • Panel Klienta to narzędzie internetowe, dzięki któremu łatwo sprawdzisz wszystkie najważniejsze informacje dotyczące Twojego procesu zakupu mieszkania. Znajdziesz go pod adresem: https://nexity.pl/strefa-klienta/
  • Panel Klienta możesz również ściągnąć na swój smartfon i korzystać z niego w formie aplikacji na: IOS: https://apps.apple.com/us/app/id1480508660 oraz Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.nexity.strefaklienta
  • Login i hasło do Twojego Panelu Klienta otrzymasz po podpisaniu umowy deweloperskiej.
  • Po zalogowaniu do panelu zobaczysz informacje o zakupionych w Nexity mieszkaniach lub lokalach usługowych. Możesz sprawdzić tam także bieżącą wartość wszystkich swoich umów i uzyskać informację o wysokości dotychczasowych wpłat.
  • Dodatkowo, znajdziesz tu podgląd wszystkich wystawionych do tej pory faktur. Możesz je również wygodnie pobrać na urządzenie.

Zmiany lokatorskie – jak mogę je przeprowadzić?

Jeśli chcesz wprowadzić zmiany lokatorskie w Twoim przyszłym mieszkaniu, wypełnij wniosek i przekaż go do Doradcy klienta.

Jak długo trwa proces zmian lokatorskich?

Proces przeprowadzania takich zmian może potrwać około dwa miesiące.

Ile czasu mam na zgłoszenie zmian?

Opiekun Klienta poinformuje Cię o możliwości wprowadzenia zmian lokatorskich w mieszkaniu. Zmiany lokatorskie można wprowadzać w określonych terminach – opisane są one w procedurze zmian lokatorskich, przygotowywanej dla każdej inwestycji.

Co mogę zmienić w moim przyszłym mieszkaniu?

Nowe mieszkanie, którego budowa dopiero się zaczyna, daje mnóstwo możliwości aranżacji. Jego ostateczny wygląd zależy również od Ciebie! W Twoim przyszłym ,,M’’ możesz zmienić między innymi układ ścian działowych oraz dokonać zmian w instalacji elektrycznej czy sanitarnej.

Każda zmiana jest analizowana przez uprawnionego projektanta, który sprawdza czy jest ona zgodna z przepisami.

Czy zmiany lokatorskie są płatne?

Tak, szacunkową wycenę wprowadzenia zmian lokatorskich otrzymasz po weryfikacji możliwości ich wprowadzenia.

Czy zmiany lokatorskie będą wpisane do umowy deweloperskiej?

Po zaakceptowaniu zmian w Twoim mieszkaniu, zaprosimy Cię na podpisanie aneksu do umowy deweloperskiej. Dzięki temu możesz być spokojny, że wszystkie ustalenia zostaną zrealizowane zgodnie z Twoim życzeniem i będą ujęte w umowie.

Opis procesu zmian lokatorskich do pobrania tu

 

Oczekiwanie na zakończenie budowy

Postępy budowy możesz śledzić na naszych stronach internetowych. Raz w miesiącu dodajemy tam opis przeprowadzonych prac oraz zdjęcia z placu budowy – możesz na własne oczy przekonać się, jak powstaje Twoje przyszłe mieszkanie. Materiały znajdziesz na stronie w zakładce „galeria”. Fotorelacje i ważne momenty zamieszczamy również w naszych mediach społecznościowych. Najnowsze informacje znajdziesz śledząc nas na LinkedIn (link) i Facebooku (link). Na wszelkie pytania chętnie odpowie także Twój Opiekun Klienta.

ODBIERAM KLUCZE DO MIESZKANIA

Kto mnie informuje o możliwości odbioru kluczy do mieszkania?

O możliwości odbioru kluczy do mieszkania poinformuje Cię nasz zespół administracji sprzedaży w osobnym mailu. Datę odbioru możesz również śledzić w Panelu Klienta. Termin odbioru potwierdzimy z Tobą po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku, która jest niezbędna do zaproszenia klientów na odbiory.

Wierzymy, że nie możesz już się doczekać – my również!

Czy mogę upoważnić kogoś do obioru mieszkania w moim imieniu?

Tak, odbioru lokalu może dokonać Twój pełnomocnik. Do takiego odbioru wystarczy pełnomocnictwo w formie pisemnej. Jeśli będziesz go potrzebować, Twój Opiekun Klienta udostępni Ci wzór takiego pełnomocnictwa. Możesz go również w prosty sposób pobrać bezpośrednio z Panelu Klienta.

Ile osób może uczestniczyć w odbiorze mieszkania?

W odbiorze mieszkania może towarzyszyć Ci do dwóch pełnoletnich osób.

Ile trwa odbiór mieszkania?

Na dokonanie odbioru zaplanuj sobie do dwóch godzin. To czas, który potrzebny Ci będzie na wizytę w mieszkaniu oraz w hali garażowej. Zwiedzisz też swoje nowe osiedle, po którym oprowadzi Cię nasz pracownik.

W moim mieszkaniu podczas odbioru wskazałem usterki. W jakim czasie powinny być usunięte usterki?

Usterki usuniemy przed upływem terminu 30 dni od spisania protokołu odbiorowego.

Czy przy braku usterek mogę otrzymać klucze do mieszkania ?

Tak, jeśli nie masz uwag do Twojego mieszkania, możesz od razu otrzymać klucze do lokalu.

Kiedy mogę zacząć prace wykończeniowe w mieszkaniu?

Jak tylko odbierzesz klucze i dokonasz 100% wpłaty, możesz zacząć proces wykańczania swojego nowego mieszkania.

WPROWADZAM SIĘ DO NOWEGO MIESZKANIA

Rękojmia na mieszkanie, ile trwa i co obejmuje?

Zgodnie z przepisami, okres rękojmi na za wady nieruchomości wynosi 5 lat od momentu wydania lokalu nabywcy. To oznacza, że nabywca (czyli Ty, jako klient) może zgłaszać usterki w terminie 5 lat od dnia odbioru mieszkania.

W jakim czasie mogę zgłosić usterki wykryte w lokalu?

Okres rękojmi wynosi 5 lat od daty odbioru lokalu. Przez cały ten czas możesz zgłaszać usterki z tytułu rękojmi, jeśli wykryjesz takie problemy w swoim mieszkaniu.

W jaki sposób zgłaszam usterki dotyczące części wspólnych?

Gdy zgłoszenie dotyczy elementów części wspólnych (np. wentylacji, liczników mediów, przecieków, akustyki, szachtów instalacyjnych, problemów z lokali sąsiednich), sprawę możesz zgłosić do Zarządcy lub Administratora nieruchomości. Po przekazaniu informacji zadbamy o naprawienie usterki.

W jaki sposób zgłaszam usterki w moim mieszkaniu?

Jeśli usterka znajduje się w Twoim mieszkaniu i nie dotyczy elementów części wspólnych, sprawę możesz zgłosić do Nexity na adres: serwis@nexity.pl . Wystarczy wysłać mail i gotowe – resztą zajmą się nasi specjaliści.

Jeśli chcesz zgłosić usterkę, możesz to zrobić na formularzu, który przekazujemy Ci w dniu odbioru lokalu (załącznik do protokołu przekazania posiadania). Wyślij go na adres: serwis@nexity.pl.

Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj

 

Chcesz kupić mieszkanie?

Formularz kontaktowy

Kliknięcie wyślij jest jednoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z treścią Klauzuli Informacyjnej, w tym z przysługującymi mi prawami związanymi z udzieleniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.