Ponad 3 tysiące sprzedanych mieszkań, 16 projektów, 8 osiedli w trakcie realizacji – minęło 10 lat działalności Nexity w Polsce. Spółka zatrudnia obecnie ok. 100 pracowników, zaś w 2020 osiągnęła przychody w wysokości 290 mln zł.
W ciągu ostatnich 10 lat rynek nieruchomości mieszkaniowych przeszedł znaczną metamorfozę – to okres istotnych zmian zarówno pod względem popytu i podaży oraz cen. Duża chłonność rynków w aglomeracjach miejskich, większe znaczenie ekologicznych rozwiązań w odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków czy wzrost poziomu customer experience między klientem a deweloperem – za tymi rynkowymi zmianami podążało również Nexity, które na polski rynek nieruchomości mieszkaniowych weszło w kwietniu 2011 roku, prężnie budując przestrzeń życiową dla klientów.
Nie tylko deweloper
Zaangażowanie względem wszystkich swoich klientów, środowiska i całego społeczeństwa to elementy składające się na strategię Nexity niezmiennie od ponad 40 lat funkcjonowania na rynku francuskim i 10 lat obecności w Polsce. Firma wykorzystuje doskonałą znajomość rynku nieruchomości do obsługi osób prywatnych, firm i samorządów. Tym, co wyróżnia dewelopera na tle innych jest model działania. W 2018 roku, rozpoczynając II etap budowy osiedla Next Ursus, a następnie II etap na osiedlu Lifetown, spółka po raz pierwszy podjęła się samorealizacji swoich inwestycji. Tym samym, deweloper kompleksowo realizował projekt w ramach przedsięwzięcia Nexity Construction Management, a do pomocy zatrudnił własnych podwykonawców. To rozwiązanie było kamieniem milowym w rozwoju firmy.
– Przejęcie obowiązków generalnego wykonawcy pozwoliło nam m. in. na zmniejszenie ryzyka, stabilność na poziomie finansowym i organizacyjnym, a także optymalizację kosztów związanych z pośrednictwem. To nie tylko korzyści dla firmy, ale także dla klientów – wyjaśnia Adam Dąbkowski, dyrektor generalny Nexity Polska.
Przestrzeń do życia
Swoją działalność na polskim rynku Nexity rozpoczęło realizując trzy osiedla w Warszawie, będącej historycznie pierwszym miastem, w którym obecny jest deweloper. Z czasem firma rozszerzyła swoją działalność na dwa inne miasta – najpierw wkraczając do Poznania, później do Krakowa. Jak podaje spółka, na przestrzeni 10 lat obecności w Polsce, dużym zainteresowaniem kupujących cieszą się projekty z rozkładowymi i funkcjonalnymi metrażami, dogodnie skomunikowanymi z innymi częściami stolicy. Inwestycje dewelopera są pełne praktycznych i nowoczesnych rozwiązań, gwarantując przy tym chociażby niestandardową infrastrukturę dla przyszłych mieszkańców, taką jak strefa rekreacji z boiskiem planowana na osiedlu Next Ursus w Warszawie. Mieszkańcom udostępnione będą również ławki zasilane panelami słonecznymi ze stacjami ładownia do urządzeń mobilnych.
Na osiedlu City Vibe w Krakowie przewidziany jest natomiast teren zielony z licznymi nasadzeniami o powierzchni 1 ha, jeziorkiem oraz eko-słupkami. Z kolei w ramach osiedla Skylife na Woli, oprócz lokali usługowych Nexity stworzyło dla mieszkańców strefę fitness na wyłączność. Deweloper stawia także na innowacyjne rozwiązania, oferując klientom funkcjonalność Nexity Smart, czyli nowoczesny system sterowania domem, dzięki któremu możliwe jest sterowanie pracą urządzeń RTV i AGD z dowolnego miejsca po połączeniu z Internetem.